Turnieje FAQ
- Czym są Turnieje @ 1shot1kill.pl?
- Jakie systemy rozgrywek obsługuje strona?
- Co to jest WB i LB?
- Jak zorganizować własny turniej?
- Jakie są wymagania? Muszę coś płacić?
- Jakie ma możliwości oprogramowanie do wspomagania turnieju?
- Jakie są fazy zarządzania turniejem?
- Do czego jest wykluczenie uczestnika?
- Do czego jest przywrócenie uczestnika?
- Jak używać generatora terminarza?
- Jak wprowadzać wyniki meczów?
Jest to oprogramowanie, które wspomaga organizowanie turniejów zapewniając rysowanie drzewka turnieju, zarządzanie zawdonikami, generowanie terminarza itp.
Przykład: Turniej CSSerwis.eu & Tower.org.pl
Przykład: Turniej CSSerwis.eu & Tower.org.pl
- System pucharowy (po 1 przegranej odpadasz)
- System WB/LB (po 2 przegranych odpadasz)
WB (ang. Winning Bracket) - Drzewko Wygranych, czasem niepoprawnie nazywane "Drabinką Wygranych" (Drabinka - Ladder - to osobny system rozgrywek, w ogóle nie związany z opisywanym). Tutaj grę zaczynają wszyscy zawodnicy. Drzewko to jest identyczne z drzewkiem zwykłego systemu pucharowego. Jeśli zawodnik przegra mecz w drzewku WB to spada do drzewka LB i wciąż ma szanse na wygranie turnieju.
LB (ang. Losing Bracket) - Drzewko Przegranych, czasem niepoprawnie nazywane "Drabinką Przegranych". W tym drzewku się pojawiasz po przegranym meczu. Im dalej zajdziesz w WB tym dalej lądujesz w LB.
Gdy oba drzewka są rozegrane to wygrany WB gra z wygranym LB w Wielkim Finale.
Najłatwiej to zrozumieć patrząc na przykład.
LB (ang. Losing Bracket) - Drzewko Przegranych, czasem niepoprawnie nazywane "Drabinką Przegranych". W tym drzewku się pojawiasz po przegranym meczu. Im dalej zajdziesz w WB tym dalej lądujesz w LB.
Gdy oba drzewka są rozegrane to wygrany WB gra z wygranym LB w Wielkim Finale.
Najłatwiej to zrozumieć patrząc na przykład.
Do zorganizowania turnieju potrzebujesz osobnej strony (np. forum), aby prowadzić zapisy, przyjmować wyniki, publikować regulamin itp.
Gdy już taką posiadasz musisz założyć konto na 1shot1kill.pl, a po zalogowaniu wejść w Turnieje i dodać nowy turniej.
Gdy już taką posiadasz musisz założyć konto na 1shot1kill.pl, a po zalogowaniu wejść w Turnieje i dodać nowy turniej.
Płacić nie musisz nic.
Jedynym wymaganiem jest umieszczenie na stronie głównej turnieju informacji (musi zawierać link do strony):
"Turniej organizowany przy współpracy z 1shot1kill.pl"
Kod PHPBB (forum):
Turniej organizowany przy współpracy z [url=https://www.1shot1kill.pl]1shot1kill.pl[/url]
Kod HTML:
Turniej organizowany przy współpracy z 1shot1kill.pl
Jedynym wymaganiem jest umieszczenie na stronie głównej turnieju informacji (musi zawierać link do strony):
"Turniej organizowany przy współpracy z 1shot1kill.pl"
Kod PHPBB (forum):
Turniej organizowany przy współpracy z [url=https://www.1shot1kill.pl]1shot1kill.pl[/url]
Kod HTML:
Turniej organizowany przy współpracy z 1shot1kill.pl
Po stronie administratora:
- obsługa 2 systemów: pucharowego oraz z WB/LB (zobacz wyżej)
- dodawanie i usuwanie uczestników, dla każdego uczestnika można podać GG oraz ID konta gry (np. STEAMID)
- obsługa od 4 do 128 zawodników/drużyn - w przypadku chęci zorganizowania większego turnieju prosimy o Kontakt
- losowanie miejsca startowego każdego uczestnika
- w przypadku liczby zawodników innej niż potęga liczby 2 (8,16,32,64...) dodawane są WOLNE LOSY, które automatycznie przegrywają
- możliwość wykluczenia uczestnika (automatycznie przegrywa wszystkie mecze)
- możliwość przywrócenia wykluczonego uczestnika (mecze, których nie grał mogą być rozegrane)
- generowanie terminarza (zobacz niżej)
- wyświetlanie drzewka turnieju - w drzewku możesz najechać na kropkę łączącą uczestników, aby zobaczyć szczegóły meczu
- listowanie uczestników, z możliwością zobaczenia meczów każdego uczestnika
- listowanie meczów
- wyświetlanie linków do twojej strony (strona główna, zapisy, regulamin, nagrody)
- Utworzenie turnieju w panelu
- Edycja podstawowych cech turnieju i linków do twojej strony
- Dodawanie i usuwanie uczestników
- Ew. losowanie numerów startowych uczestników
- Rozpoczęcie turnieju - nie można od tej pory dodawać ani usuwać graczy! Można zmieniać ich dane oraz wykluczać i przywracać (zobacz niżej). Na stronie turnieju wyświetlane jest drzewko i listowane są mecze
- Ew. zresetowanie turnieju - usuwane są wszystkie mecze. Wracamy do punktu przed rozpoczęciem turnieju (można znów dodawać zawodników)
- Zakończenie turnieju - NIE MOŻNA NIC JUŻ ZMIENIĆ!
- Ew. usunięcie turnieju - ślad po turnieju całkowicie zanika
Jeśli uczestnik nie będzie już brał udziału w turnieju możesz go wykluczyć - wszystkie mecze, na które trafi automatycznie przegra (chyba, że trafi na innego wykluczonego uczestnika - w tym momencie jeden z nich wygra).
W liście uczestników będzie widniał jako wykluczony.
W liście uczestników będzie widniał jako wykluczony.
Jeśli wykluczony uczestnik jednak się pojawił i chce grać możesz go przywrócić. Dokładnie tak samo możesz zrobić z WOLNYM LOSEM - możesz dzięki temu dopisać uczestnika po rozpoczęciu turnieju.
UWAGA!
Przywrócenie uczestnika w później fazie turnieju może oznaczać zresetowanie wielu meczów i sprawić, że już rozegrane mecze nie powinny być w ogóle grane.
UWAGA!
Przywrócenie uczestnika w później fazie turnieju może oznaczać zresetowanie wielu meczów i sprawić, że już rozegrane mecze nie powinny być w ogóle grane.
Generator terminarza pozwala na ustalenie następujących ograniczeń:
- Data startowa - tego dnia zaczynamy rozgrywać mecze
- Data końcowa (opcjonalnie) - po tym dniu żaden mecz nie będzie miał przypisanego terminu (pozostanie z datą nieznaną)
- Godzina startowa - godzina, o której każdego dnia zaczynamy grać
- Godzina końcowa - ostatnia godzina, o której może się zacząć mecz. Jeśli kończymy grać następnego dnia (po północy) wprowadź godzinę większą niż 23:59, np. 24:00 dla północy lub 27:00 dla godziny 3:00
- Odstęp pomiędzy meczami
- Liczba meczów rozgrywanych na raz - jeśli podamy 2 to 2 mecze (parami) będą mieć taką samą godzinę
- Runda - terminarz możemy generować dla całego turnieju lub konkretnej rundy
- Minimalny odstęp pomiędzy rundami - tylko gdy generujemy terminarz dla całego turnieju
- Generuj terminy dla - wszystkich meczów / meczów bez ustawionej daty
- Data startowa - 2024-04-27
- Data końcowa (opcjonalnie) - [puste]
- Godzina startowa - 18:00
- Godzina końcowa - 0:30 (chcemy kończyć grę o 2:00, a mecz trwa 1:30)
- Odstęp pomiędzy meczami - 1:30
- Liczba meczów rozgrywanych na raz - 1
- Runda - wszystkie
- Minimalny odstęp pomiędzy rundami - 30:00 (jeśli wprowadzimy 48:00 i ostatni mecz poprzedniej rundy będzie o godzinie 23:00 to za dwa dni zaczniemy nową rundę o 23:00!)
- Generuj terminy dla - wszystkich meczów
- zaznaczasz w panelu kto wygrał
- możesz zaktualizować datę
- w komentarzu możesz podać szczegóły meczu, np. w grze Counter-Strike komentarz mógłby wyglądać następująco:
de_dust2 33:15
de_nuke 25:23
(podane liczby rozdzielone dwukropkiem automatycznie będą pokolorowane na zielono i czerwono)